Nak Bisnes Partime Jual Aiskrim di rumah tak?

bisnes-aiskrim-di-rumah
Pergi pasaraya semalam saya terkejut, harga minyak  sudah pun berharga lebih RM20.00 untuk 5kg. 

Seingat saya dulu harga cuma RM 13 je kan?. Sebelum itu saya baru sahaja  baca penafian kerajaan tentang viral harga minyak masak. Rupa rupanya penafian itu macam mempermain mainkan perasaan kita sahaja.

Dengan pelbagai kenaikan harga barang ini duit gaji semakin menyusut. Makan kat kedai memang dah mahal. Masak sendiri pun tak berbaloi sebab barang basah pun dah semakin mahal. 

Sekarang ini, kerja makan gaji suami isteri pun tak cukup. Kita perlu buat bisnes part time. Sekurang kurangnya boleh la untuk cover duit makan malam untuk seminggu ye tak?.

Dalam banyak banyak bisnes,berniaga makanan senang nak jual.Makanan yang paling senang nak jual ialah aiskrim. 

Budak budak suka,mak budak dan bapak budak suka.Lepas tu kalau budak budak ni kalau mak ayah dia tak nak belikan dia aiskrim dia sanggup guling guling atas jalan tar.Macam kau dulu dulu masa kecik. Buat buat lupa ye?..Haha.

Kau nak tak kalau saya beri peluang jual aiskrim.Ala aiskrim kon yang biasa bangla naik motor tu jual. 

Eh bukan nak suruh kau naik motor jual aiskrim. Kau tu pemalu. Bertuah lah nak buat macam tu. 

Saya nak offer aiskrim untuk berniaga,. Kau jual lah kat karnival ke,sukan sekolah ke,pasar malam ke.Terpulanglah. Ikut kepandaian koranglah.

 Kalau dah tahap penyegan sangat kau jual dari rumah jelah,Suruh anak kau panggil anak anak jiran main depan rumah kau. Lepas tu ajak la depa makan aiskrim kau, 'Kali ini je tau makcik bagi free lain kali kalau nak kena beli tau" ...itu satu contoh ayat marketing untuk budak budak..

Jangan risau lah kau punya pasu bunga pecah..Apa yang penting kau boleh jual aiskrim tu.

Eh banyak dah sembang ni , sebelum terlupa kau ambil nombor ni 

www.wasap.my/60132274027.

Whatsapp boleh call boleh mesej pun boleh. Kita runding. Saya tak boleh cerita banyak kat sini..Saya ada harga menarik untuk berniaga aiskrim kon.